annemoon.reismee.nl

Week 4

Bon soir!

Het is vandaag precies één maand geleden dat ik vertrok uit Nederland. Het is nu vakantie hier, en afgelopen week was dat ook zo. Killian en Mathis gingen daarom naar een Engels talenkamp, American Village, waar ze omgedoopt werden tot Dustin Mummie en Brad Zombie, en woensdag vertrokken Yann, Sabine, Malo en ik naar Rouen, naar de ouders van Sabine.

Het was leuk om eens echt iets anders te zien dan La Tour Du Pin en omgeving. Rouen is een mooie stad. Ik heb er veel gewandeld, en we zijn naar de foire (kermis) geweest, waar we gegeten hebben in een belachelijk restaurant: L'ours Noir (de Zwarte Beer). Denk aan de grote feestmalen in de strips van Asterix en Obelix. We aten dan ook varken van het spit.

De vrouw van de neef van Sabine was hoogzwanger toen we aankwamen in Rouen, en toen we weggingen niet meer! Sabine, haar moeder en ik hebben het kindje en de moeder de dag na de bevalling bezocht, Rémi was nog geen 10 uur oud! Ik heb de hele tijd halfkwijlend bij hem gezeten, zo schattig was hij. Zondagochtend vertrokken we weer richting La Tour Du Pin, en we maakten een tussenstop bij vrienden van Yann en Sabine, om daar aan 'le p'tit dej' te gaan (ik verafschuw deze afkorting overigens).

Zondagavond aten we, weer thuis, een soort rijstschotel met stukjes kip en mosselen en stukjes worst. Het was echt ontzettend lekker. Eerlijk gezegd was het de eerste warme maaltijd in Frankrijk die ik oprecht compleet kon waarderen (het eten in de familie is nogal simpel, en niet zelden aangebrand, rauw, lauw of overgekookt. Dit klinkt echt verschrikkelijk, maar het is de waarheid). Ik besloot dan ook Sabine te complimenteren met haar goede gerecht. Ze keek me glimlachend aan, en deelde me vervolgens mee dat het een opwarmmaaltijd was. Oh God Why.

Bien, ça suffit pour aujourd'hui.

À la prochaine!

Reacties

Reacties

Hanneke

Mooi verhaal weer lieverd, ik geniet ervan dat jij het zo naar je zin hebt en ook van de niet aangename dingen toch het beste ervan maakt !!! FIJN !!! Tot later, XXX, Mama

Marijke

Hallo lieve Moon, alweer een leuk verhaal. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Veel plezier en tot een volgend verhaal , liefs Marijke.xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!