annemoon.reismee.nl

Week 3

Bon Soir!

Ik heb alleen auto gereden! Woensdag heb ik Mathis en Killian in mijn eentje van pingpong gehaald (het hele dorp doet aan pingpong). Autorijden is en blijft echt heerlijk! Behalve als je de zijspiegel van een auto eraf rijdt... Ja. Dat was best jammer, kan ik jullie wel vertellen. Ik heb inderdaad de linkerzijspiegel van Yann's auto naar de hemel gereden, toen ik een uitstapje maakte naar een dorpje hoog in de bergen, Rochetoirin. Uiteraard heb ik meteen gezegd dat ik voor de kosten zou op draaien. Hij vond het natuurlijk vervelend, maar stelde het erg op prijs dat ik het hem eerlijk vertelde. Kennelijk hadden ze een au-pair gehad die wat krassen die ze op de auto had gemaakt had verzwegen!

Donderdag mocht ik ook voor het eerst Malo in mijn eentje van de chrèche ophalen. Dat is van een heel ander kaliber dan Mathis en Killian van pingpong halen, and here's why: Malo wou om de een of andere reden niet dat ik ooit iets bij hem deed wat nodig was, denk hierbij aan hem aankleden, zijn luier verschonen of enkel zijn slabber omdoen (spelen, ja, dat mocht ik wel). Zodra ik alleen al dichterbij kwam, zette hij het op een krijsen, ging trappelen en werd een onhandelbaar geval. De douche-sessies bijvoorbeeld, waren dan ook absolute nachtmerries. Het enige lichtpuntje waar ik me aan vastklampte de afgelopen weken waren de 'rustgevende' woorden van Yann en Sabine: 'Dit doet hij bij elke nieuwe au-pair in het begin.'

Als we Malo samen ophaalden bij de chrèche, en hij kreeg in de gaten dat ik zou gaan rijden in plaats van zijn papa, was het wederom oorlog. Daarom zag ik ernstig op tegen donderdag. Toen het uur van de waarheid echter was aangebroken, ging Malo heel braaf met me mee. Hij moest heel zacht even huilen, maar toen ik hem vijf stenen gaf voor in de auto, was hij alweer tevreden. Ook het geven van de douche die avond ging zonder gevecht! Waarschijnlijk was het omdat hij nu niet kon kiezen tussen mij (dat onbekende vrouwmens met dat rare haar) of één van zijn familieleden. Goed, sindsdien zijn Malo en ik werkelijk de beste vriendjes! Als ik een kamer binnenkom, straalt hij en komt hij me meteen een kus geven!

Dit weekend hadden we de ouders van Sabine te gast. Dat zijn nou echt van die typische oude Fransen. Deze week is het vakantie, dus Killian en Mathis zijn naar American Village, een Engels talenkamp, en woensdag vertrekken wij met zijn vieren naar Normandië, naar, wederom, de ouders van Sabine. Ditmaal niet per vliegtuig.

Ik ben bezig mijn kamer wat leuker te maken, hij is namelijk zo kaal. Vandaag kreeg ik twee enveloppen met het mij zo bekende en geliefde handschrift van mijn papa: in de ene zaten twee prachtige tekeningen, een pop-up van een Amsterdamse trapgevel en een brief met, samengevat, de woorden: 'Je kamer zag er zo leeg uit toen we aan het skypen waren, dus ik heb dit voor je gemaakt.' In de andere enveloppe zat 'blauw plakspul' (ook wel bekend als Blu Tack), om alles mee op te hangen. God, wat hou ik toch van die gozer.

Vandaag ben ik met Yann en Malo naar Lyon gegaan, wat een fijne stad! we gingen naar de school waar ik mijn cursus ga volgen, om een test te doen waarmee mijn niveau kon worden bepaald. Daarna zijn we naar de P.C.Hooftstraat van Lyon gegaan, hebben een vriendin van Sabine en Yann opgehaald van haar werk en zijn met haar ergens lekker gaan lunchen. Na de lunch liepen we wat langs de Rhône, toen ik een ingeving kreeg: ik mis het water! In La Tour Du Pin miste er iets voor mijn gevoel, maar ik kon maar niet bedenken wat! Maar nu weet ik het: water in de straten! Die ene fontijn in het dorp is toch wel karig vergeleken met wat ik gewend ben.

Tot slot zal ik bij deze nog even de link toevoegen van een route die ik gereden heb met de fiets. Ik was oorspronkelijk van plan om weer een lekker lange fietstocht te maken, maar onderweg kwam ik bij deze begraafplaats terecht (zie foto's), en ik ben daar zo lang blijven hangen (het was er zo gezellig) dat ik me moest haasten om op tijd thuis te zijn. Volgende keer weer een fijne lange route. https://maps.google.fr/maps/ms?msid=215834411891042928873.0004ccbe930d9c9cae5ea&msa=0

Bon nuit et à bientôt!

Reacties

Reacties

Liselotte

Mijn dag hier in Amstelveen is door jouw foto's en verhaal supergoed begonnen!
Kusje ????

Liselotte

( ik deed geen vraagtekens hoor, ik deed een emoticon) oké dan, nóg een pakkerd)

Hanneke

Liefje, heerlijk van je te lezen...., balen van de spiegel en fijn dat Malo nu je vriendje is.....Ja het kan knap lastig zijn als de ouders in de buurt zijn....Je doet het goed hoor, ik ben trots op je ! Tot gauw, geniet en veel liefs, Mama. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!