annemoon.reismee.nl

Chiang Mai!

Wauw. Wat een wereld hier zeg. Elke keer denk ik, oke, nu ben ik er wel een beetje aan gewend, en dan zie/hoor/proef/ruik/voel ik weer iets waar ik toch weer van versteld sta! Zo zit ik nu aan een green-tea milkshake. Het is eigenlijk niet echt lekker, maar ook niet echt vies. Zeker interessant genoeg om steeds weer een slok te nemen. Vandaag ontmoette ik Yo, een alleraardigst oud Thais tuk-tuk-chauffeurtje die me overal wel heen wou brengen. Ook naar het altaar, hij heeft me meerdere keren ten huwelijk gevraagd: "you want melly wi mieee? Yes! Melly!" Geen trouwerij, helaas voor Yo, maar wel trouwringen! Hij heeft me wat verder buiten het centrum naar wat fabrieken/werkplaatsen gebracht: waar sieraden werden gemaakt, een steenslijperij, 'Thai silk village', en houtsnijden en -beschilderen. Overal kon je zien hoe dat gedaan wordt, maar of je daar nou blij van moet worden... Die arme mensen, wat een werkomgeving! Maar wel speciaal om te zien hoe een ring wordt gemaakt en de steentjes worden ingelegd en hoe een zijden lap tot stand komt, van rups tot eindproduct. Ik ben blij dat ik even een dagje toerist heb kunnen zij hier in Chiang Mai, want de reis was toh wel vermoeiend, al is alles prima verlopen. Morgen ga ik weer op reis, naar Pai, waar ik de komende drie maanden ga Thai Boxen in dit kamp: www.charnchaimuaythai.com Tot zover even deze eerste update, er volgt vast meer!

Reacties

Reacties

Liselotte

Na een ochtend die best druk was lig ik even lekker lui op de bank je eerste verhaal van dit nieuwe avontuur te lezen... en als je ooit wel gaat melliën hoop ik dat je het niet zo ver weg doet... 3 maanden zijn gauw voorbij maar veel langer kunnen we je hier niet missen hoor!
Gisteren hebben we ook al heel erg gelachen om je foto van al het ijs met die gratis wipping cream!! Nou meid, take care daar in pai en hou ons steeds op de hoogte!! Heel veel liefs, Liselotte en Marius

Maartje

Wat een leuk begin van je reisverslag. Ga door. Het klinkt zo anders dan mijn avonturen in Georgië.
Nu lekker boksen en sla die melllielustige mannen voorlopig van je af.
Heel veel liefs, Maartje & Jean (binnenkort geringd!)

Malka

Hey Moon, klinkt heerlijk! We moeten nog even kijken of we naar je verjaardag komen. Maar ik denk dat het lastig wordt met het middagdutje van Nathan. In ieder geval bedankt voor de mooie uitnodiging!
Liefs M&R&N

Moon

Hey Malka!! Hij kan toch lekker in het vliegtuig slapen;)

Bedankt voor de leuke reacties!!

Hanneke Tjaberings

Lieve Annemoon ! Wat heerlijk dat je ons op deze manier mee neemt op reis !!! TOP :) Ik geniet van alles en wens je veel mooie belevenissen ....Ik hou van Jou !!!
XXX, Mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!