annemoon.reismee.nl

Week 6

Bonsoir!

De afgelopen week heb ik niet veel bijzondere dingen meegemaakt. Het was een gewone,maar leuke week hier in Frankrijk. Ik teken veel met Malo, dat vind hij heel leuk. En dan zingen we liedjes: http://www.youtube.com/watch?v=3YI08sRToU0 en http://www.youtube.com/watch?v=ChA2_xyYiYs zijn favoriet!

Ook kijk ik elke dag een beetje tv met de drie jongens. Dan ga ik gewoon bij ze op de bank zitten, en veel begrijp ik er niet van, maar we kijken bijvoorbeeld veel 'Les Simpson' (spreekt voor zich, maar goed: The Simpsons), 'Mon Oncle Charlie (Two And A Half Men), en een Frans animatieprogramma: Kaelo. Over een Kikker die in een soort Hulk kan vernaderen en zijn vrienden: een sadistische kat, een travestiete eekhoorn en een eend die yoghurt eet en 'coin coin' zegt. Juist.

Ik ben ook begonnen met het plunderen van de boekenkast van Malo. Ik ben nu bezig in 'J'adore des Animaux', vanaf 3 jaar en ouder. En ik probeer zo vaak mogelijk Franse films te kijken, ze hebben hier veel Disneyfilms, die dus hartstikke zijn nagesynchroniseerd (hè jakkes), wat voor één keer wel fijn is.

Dat ik de afgelopenweek niet veel bijwonders hebmeegemaakt is niet helemaal waar: zoals velen wel weten ben ik even een weekend naar Amsterdam gekomen. Donderdagochtend ging ik gewoon naar mijn cursus in Lyon, en toen die afelopen was heb ik de tweede etage van Le Musee Des Beaux-Arts De Lyon uitgebreid bekeken. Daarna begon ik mijn reis naar het vliegveld, want mijn vliegtuig zou om 18:45 de lucht in gaan. Dit was de eerste keer dat ik alleen zou vliegen, en alles ging perfect! Tot op een zeker moment omgeroepen werd dat mijn vlucht 45 minuten vertraging had. Jammer maar helaas. En godvergeten stom, want door deze vertraging kwam ik te laat aan in Zürich om daar mijn overstap naar Amsterdam te halen. En mijn vlucht was de laatste die avond naar Amsterdam. Dus.

Gelukkig was ik niet de enige die door de vertraging zijn aansluiting had gemist. Iedereen kreeg een nieuw ticket, plus een overnachting in een hotel met ontbijt en avondeten, en vervoer naar en van het hotel. Natuurlijk heel fijn, en het was een lekkere kamer, daar niet van, maar ik vond het nogal kut (excusez le mot) dat ik mijn feestavond met vriendinnen, waar we allemaal al weken naar uit keken, zou missen. Toen ik de volgende ochtend echter in het vliegtuig naar Amsterdam zat, was alles eigenlijk al vergeven. Je kan wel eeuwig boos en verdrietig lopen doen, maar daar schiet niemand iets mee op. De avond zelf was de wond echter nog te vers om dat in te zien.

Ik bleef maar twee korte dagen in Nederland: zondagochtend om 5 uur stond ik alweer te wachten op de bus naar Schiphol. Na een reis van bijna 10 (!) uur (wederom een overstap in Zürich, die ik nu zonder enige haast haalde) ben ik in slaap gevallen met mijn jas en schoenen nog aan , als een soort aangespoelde walvis. Ik ben momenteel beginnend ziek, en Malo hoest ook zijn longen eruit, dus ik heb een fijne week in het verschiet!

À la Semaine Prochaine!

Reacties

Reacties

Hanneke

Lieve Annemoon !!! Zeer genoten van je bezoekje zoals je wel weet....en wat doe je het GOED !!!! Hoop dat je niet te ziek wordt, maar met het vreemde weer is het ook niet gek dat je lijf extra rust nodig heeft ! Tot de volgende brief, beterschap voor allemaal, (eet veel fruit zou ik zo zeggen...:)) ! ) Heel veel liefs, Mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!